Sikerman

Alaprecept a sikerhez

lecsóMi a jól működő önmarketing stratégia titka? Sajnos nincs rá pontos recept, mert ahány ember, ahány élethelyzet, annyiféle mód. Mint ahogy egységes lecsó recept sincs. Mindenhol másképp csinálják, és mindenki meg van győződve arról, hogy az övé az igazi. De ahogy a paprika, a paradicsom és a hagyma ki nem maradható alapok a lecsónál, úgy az önmarketingnek is van egy alap receptje, amit aztán mindenki kedvére megbolondíthat egyéb összetevőkkel. Lássuk!

recept

Önmarketing alaprecept

Hozzávalók:

  • nagy adag önbizalom (nyugalom, fejleszthető)
  • önismeret, állandó önfejlesztés
  • hit
  • motiváció, megfelelő hajtóerő
  • kitartás, stratégiai gondolkodás
  • tudatosság

ÖNBIZALOM: Önmarketinget alkalmazunk = önmagunkat akarjuk “eladni”, mások figyelmébe ajánlani, reklámozni. Ez azt feltételezi, hogy érdemesnek tartjuk magunkat arra, hogy mások is foglalkozzanak velünk. Ha valaki elkezd önmarketingben gondolkodni, akkor már nagy valószínűséggel rendelkezik egy egészséges önbizalommal, hiszen legalább eszébe jutott, hogy tudatni kellene másokkal is, ő miben jó. Nagyszerű. Egy alap önbizalom az induláshoz elég, de ahogy haladunk az úton, egyre nagyobb és nagyobb adagban lesz majd rá szükség.

Miért törvényszerű ez? Amíg ki sem látszol a tömegből, elvegyülsz a szürke masszában, amíg nem vagy érdekes, addig nem kapsz negatív, romboló jellegű kritikákat, mert egyszerűen eszükbe sem jutsz. Ha valaki kiemelkedik a többiek közül, érdekessé válik, de rögtön céltáblává is. Lesznek irigyei, háta mögött suttogók, nagy hangú kritikusok is. Erre fel lehet készülni, hamarosan írok az önbizalom fejlesztésről is egy bejegyzést nektek. (Mindig erre gondolj: Inkább irigykedjenek rám, mint sajnáljanak! )

ÖNISMERET: Az önbizalom építés egyik feltétele az alapos önismeret. Fel kell tárnom személyiségem pozitív és negatív oldalait is. Most itt nem valami teljesen elvont, katartikus, hipnózisban lebegő lélekútra kell gondolni. Nagyon is kézzel fogható ez a dolog. Rengetegféle személyiségtipizáló rendszer létezik, érdemes ezekre rákeresni az interneten, sokhoz online tesztek is vannak. Szánd rá az időd, olvass utána, tölts ki egy tesztet, hogy tipizálni tudd magad. (itt találsz egy kis ízelítőt ezekből) Ez azért lesz neked hasznos, mert TUDATOSAN tudod majd magad szemlélni, mik a gyengeségeid, erősségeid (aki ismeri, csinálhat egy egyszerű SWOT analízist is magáról, remekül működik). A lényeg, hogy vesd papírra és állj hozzá nyitottan.

Ha megvannak a gyengeségeid, akkor gyűrd össze azt a papírt és dobd gyorsan a kukába. Itt most nem analizálgatni fogunk, ahhoz inkább szakemberek segítségét érdemes kikérni. Most nem az érdekel, miben nem vagyunk jók. Csak a pozitív dolgokkal foglalkozunk. (pozitív pszichológia) Ha a már meglévő, pozitív tulajdonságainkra még ráerősítünk, akkor komoly fegyvertárral indulunk neki az önmarketingnek.

A további hozzávalók megismeréséért KATT ide!

 

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!