Bizonyára Te is feltetted már magadnak a kérdést:
-Hogyan lehetséges az, hogy két azonos képességű ember közül az egyik gyors iramban halad előre a vállalati ranglétrán, a másik pedig hosszú évek kemény munkája után sem képes előrejutni. A válasz az önmarketingben rejlik…
A munkavállalók és munkáltatók viszonyát a fogyasztási cikkek piacának analógiájára vizsgáljuk meg: a munkavállalók a munkáltatók szemében „termékek”, a munkáltatók pedig ezen termékek „fogyasztói”. Ezek szerint minden, ami a termékmarketingre igaz, igaz a munkavállaló-munkáltató viszonyára is, sőt, ez azt jelenti, hogy el kell adnom magam a munkáltatómnak? Nos, természetesen nem kell eladnod magad, de úgy kell feltüntetned magad munkaadód szemében, mint egy márkás termék. A termékek piacán megfigyelhető, hogy a hasonló minőségű termékek közül a márkázott termékeket lehet jobban értékesíteni. Két azonos minőségű póló közül is a drágább a “Nike” emblémát viselő darab lesz, nem számít, hogy a másik póló minősége azonos: a fogyasztók szemében a “Nike” egy jobb minőségű póló érzetét kelti. A marketing pedig nem a termékek, hanem az érzetek csatája.
Mindezt lefordítva a munkavállaló-munkáltatói kapcsolatra azt állapíthatjuk meg, hogy két azonos képességű és teljesítményű munkavállaló közül az lesz sikeresebb hosszú távon, akiről munkáltatójában kialakul a jobb munkavállaló érzete. Tehát nem elég jól dolgoznod, a főnökeid tudtára kell adnod, hogy Te mennyire hasznos tagja vagy a munkavállalói csapatnak. Ahhoz, hogy magadat el tud megfelelően adni a munkavállalók piacán, a marketing széleskörű ismerete szükséges. A következő blogbejegyzésekben megosztom Veled a sikeres önmarketing módszertanát. Lesz szó marketing alapokról, eladás- és tárgyalástechnikáról, karakterekről, személyiségekről, munkahelyi etikettről és még sok-sok hasznos dologról.
Blogomban sok olyan témát fogsz olvasni, amivel már találkozhattál évekkel ezelőtt ugyanezen az oldalon. Érdemes a már ismerős bejegyzéseket is újra átolvasnod, hiszen a régebben már megjelenteket most újra átdolgoztam, kibővítettem.
További jó olvasás, tanulást, fejlődést kívánok Neked!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: